Who We Are

Coalition for Citizens Rights is an human rights organization dedicated to freedom of speech and press, and internet freedom, in China. This organization was founded in May 2008, and its former website, http://www.cfcr2008.org/, has been constantly under attack since its appearance in June 2008. Attackers have compromised this website in 2010 and placed malicious code on it. We warn that this website is not to be opened even if it is back to normal. This website, http://www.gongminziyoulianmeng.blogspot.com/, shall serve as official site of "Coalition for Citizens Rights".

Freedom for Liu Xiaobo and Chen Guangcheng

We call on the Chinese government to release Liu Xiaobo, the 2010 Nobel Laureate for peace prize who was sentenced to 11 years in prison in 2009 for writing "Charter 08", an article calling for rule of law, freedom of speech and constitutional reform; and freedom for Chen Guangcheng, a blind human rights lawyer who served 4 years and 3 months in prison for providing legal assistance to victims of forced abortion and sterilization and has been placed under house arrest since his release from prison in 2011.

Liu Xiaobo

Liu Xiaobo
Liu Xiaobo

Chen Guangcheng

Chen Guangcheng
Chen Guangcheng

2012年8月22日星期三

黄东辉:我为什么加入公民自由联盟

 
   在我们中国,老百姓没有基本的人权。我在国内的时候,亲眼看到朝鲜族同胞因为帮助逃离北朝鲜的难民,被公安带走,被拘留罚款。本来,苦难的北朝鲜人为了逃离饥荒,冒着生命危险跨越国境,躲避在中国的东北等地,中国政府应当以人道主义精神给他们提供帮助,让他们留在中国。可是,政府为了取悦于北朝鲜金氏流氓独裁政权,将那些逃离北朝鲜的难民都抓起来,送回北朝鲜,而那些悲惨的难民回到北朝鲜后,不是被枪决就是被送到劳改营,等待他们的是饿死和病死。作为一名朝鲜族的中国公民,我对中国政府的强行遣返北朝鲜难民的政策表示强烈的抗议,对中国政府迫害那些帮助北朝鲜难民的朝鲜族中国公民的政策表示极度愤慨。

另外,中国政府剥夺了我们作为公民的生儿育女的权利。中国历史5千年,哪一个朝代规定一对夫妻只能生一个孩子的?可是,中国政府为了推行计划生育政策,强行规定每一对夫妻只能生一个,那些违反计划生育政策的夫妻,遭到强迫流产和结扎的命运。尽管我们朝鲜族作为一个少数民族,允许生第二胎,但是,也要等到第一个孩子出生5年以后才可以生,如果违反了,也要被强制流产。生几个孩子是每一个公民的基本人权,但是我们作为中国公民,连这点基本人权都被政府剥夺了。

为了自由,为了人权,我逃离了中国,来到了美国这个尊重人权的国家。我终于过上了自由的,没有恐惧的生活。在一次很偶然的机会,我知道了“公民自由联盟”这个组织,这是一个为中国人的基本人权而努力工作的人权组织。这个组织倡导在中国实现言论自由,反对强迫流产,反对迫害那些帮助北朝鲜难民的中国公民,反对用暴力的手段拆掉老百姓的房子。我认为我的理念和这个组织的信念是一致的,所以我决定参加这个组织,希望能够为中国的人权和自由做一点贡献。我希望通过我的努力,我在中国的亲戚朋友,以及那些无数的我所不认识的中国人,都能够像美国人那样过上自由的没有恐惧的生活。

没有评论:

发表评论