Who We Are

Coalition for Citizens Rights is an human rights organization dedicated to freedom of speech and press, and internet freedom, in China. This organization was founded in May 2008, and its former website, http://www.cfcr2008.org/, has been constantly under attack since its appearance in June 2008. Attackers have compromised this website in 2010 and placed malicious code on it. We warn that this website is not to be opened even if it is back to normal. This website, http://www.gongminziyoulianmeng.blogspot.com/, shall serve as official site of "Coalition for Citizens Rights".

Freedom for Liu Xiaobo and Chen Guangcheng

We call on the Chinese government to release Liu Xiaobo, the 2010 Nobel Laureate for peace prize who was sentenced to 11 years in prison in 2009 for writing "Charter 08", an article calling for rule of law, freedom of speech and constitutional reform; and freedom for Chen Guangcheng, a blind human rights lawyer who served 4 years and 3 months in prison for providing legal assistance to victims of forced abortion and sterilization and has been placed under house arrest since his release from prison in 2011.

Liu Xiaobo

Liu Xiaobo
Liu Xiaobo

Chen Guangcheng

Chen Guangcheng
Chen Guangcheng

2012年9月13日星期四

朴春芳:我为什么加入中国公民自由联盟

我来到美国已经13年了。在这之前,我在中国生活了40年,亲眼目睹了百姓生活的苦难和当权者的骄奢淫逸。中国实行计划生育政策,一对夫妻只能生一个孩子,如果谁想超生的话,面临的是强迫流产和结扎。中国历史5千年,没有那个朝代规定夫妻只能生一个孩子。可是,在我们的社会主义新中国,政府规定夫妻只能生一个孩子。我有一个邻居就是因为想生第二个孩子,在半夜三更,政府的计划生育干部将那个怀孕6个月的妇女抓走强行做了引产。

另外,在我们东北有很多的从北朝鲜逃过来的难民,他们是逃避饥荒来到中国,只不过是找一条生路,可是,中国政府为了讨好北朝鲜金氏流氓独裁政权,把那些难民抓起来,送回北朝鲜,而等待这些难民的不是被枪毙就是被送到劳改营去做苦力。政府还强行拆毁老百姓的房子,不给他们足够的经济赔偿,这等同于将他们的房子白白地抢走。老百姓想去法院去告,可是法院都不受理,因为法院是受政府领导的。老百姓受了冤屈,受到了不公平的待遇,没有地方去讲理。

到了美国,我发现这个国家和中国大不相同。这里的人民生活的很快乐,没有像我们中国人那样整天担惊受怕。他们不怕政府来拆他们的房子,也不会有政府干部半夜三更来抓女人去做流产。老百姓也不会因为批评政府而被抓去坐牢。这是因为,在美国,政府是由人民一票一票选出来的,政府官员的义务就是服务于人民,而不是盘剥和欺压百姓。为了过上自由的生活,我留在了美国。

今年,在一个很偶然的机会,我知道了“中国公民自由联盟”这个组织。通过和他们的交谈,我了解到了这个组织是为中国的言论自由而工作,为争取中国人的基本人权而努力。这个组织反对强迫流产,反对强行遣返北朝鲜难民,反对用暴力拆迁百姓的房子。这和我的理念是完全符合的。于是,我决定参加这个组织,希望为中国人的人权和自由做一点贡献。我希望通过我的努力,我在中国的亲朋好友,以及所有我不认识的中国人,都能够过上美国人那样的自由生活。


没有评论:

发表评论