Who We Are

Coalition for Citizens Rights is an human rights organization dedicated to freedom of speech and press, and internet freedom, in China. This organization was founded in May 2008, and its former website, http://www.cfcr2008.org/, has been constantly under attack since its appearance in June 2008. Attackers have compromised this website in 2010 and placed malicious code on it. We warn that this website is not to be opened even if it is back to normal. This website, http://www.gongminziyoulianmeng.blogspot.com/, shall serve as official site of "Coalition for Citizens Rights".

Freedom for Liu Xiaobo and Chen Guangcheng

We call on the Chinese government to release Liu Xiaobo, the 2010 Nobel Laureate for peace prize who was sentenced to 11 years in prison in 2009 for writing "Charter 08", an article calling for rule of law, freedom of speech and constitutional reform; and freedom for Chen Guangcheng, a blind human rights lawyer who served 4 years and 3 months in prison for providing legal assistance to victims of forced abortion and sterilization and has been placed under house arrest since his release from prison in 2011.

Liu Xiaobo

Liu Xiaobo
Liu Xiaobo

Chen Guangcheng

Chen Guangcheng
Chen Guangcheng

2012年10月8日星期一

于捷:我为什么加入中国公民自由联盟

我于今年5月份来到美国。本来,到了美国,我就是想看一看美国到底是个什么样的国家,是不是真的如国内的报纸电视所描绘的那样到处是犯罪,贫富分化,老百姓都生活在水深火热之中。来到美国后,我发现这里的人民安居乐业,街道整洁,到处鸟语花香,整个国家就像是一个大花园。小孩子念书不仅不用花钱,政府还给他们提供早餐午餐,还有用校车接送。老百姓如果是低收入,那么政府还给他们提供免费的养老保险和失业金,保证他们能够有房子住,有饭吃,生病有地方去看。这些和我在国内对美国的印象实在是差距太远了。这种现象引起了我深深地思考。

把这里的情况和国内对比一下,中国的老百姓如果没有钱,那么生了病只能是在家等死,因为医院没有收到钱之前是绝对不会给你看病的。中国的医疗资源绝大部分都被那些权贵所占有,政府官员们看病免费,还住高干病房。官员们的权力无边,不受监督,贪污受贿,那些贪够了的官员把人民的血汗钱席卷一空,逃到美国加拿大,过着逍遥的生活。普通的老百姓没钱看病,没钱送孩子上学,没钱买房子。尽管中国现在的经济发展很快,但是成果绝大部分都被那些当权者所窃取,老百姓还是过着贫穷的生活。富士康的工人们不断的跳楼,就是对中国的当权者和奸商勾结榨取人民血汗的最直接的抗议。

在一个很偶然的机会中,我看到了一个网站,名字叫“公民自由联盟”,很快我就对这个网站产生了兴趣。通过阅读这个网站上的文章,以及这个组织搞的活动,我知道了这个组织是一个为中国的人权和自由而工作的组织。这个组织提倡言论自由,新闻自由,以及互联网自由,认为每个公民都有发表自己意见的权利。这个组织还号召中国政府释放刘晓波等政治犯。在我和这个组织联系后,我决定加入这个组织,希望为中国人的人权和自由做一份自己的贡献,同时也为自己和家人争取自由。

我想,如果我们每个中国公民都站出来,为自己的权利和自由而呼喊,我们中国人过上像美国人那样的自由生活的那一天就会早日来到。到那个时候,就没有人会因为想寻找自由而冒着生命危险逃离 中国了。到了那个时候,政府是真正为人民服务的,人民再也不用过着那种提心吊胆的充满恐惧的生活。我希望那一天早日来到。

没有评论:

发表评论